torsdag den 21. juli 2011

Helbredende musik del 1

Jeg elsker musik og kan bestemt ikke forestille mig en verden uden. Nu har man fundet ud af, at musik også kan være helbredende og det er noget, jeg personligt håber på vil blive brugt i højere grad på sygehuse, plejehjem og lignende.
Dette indlæg vil derfor være tæt tilknyttet til mit andet indlæg om meditations musik. Jeg kender min personlige musiksmag, hvor jeg føler jeg får det bedre - men gør I?
Jeg vil google på nettet de næste par dage og se hvad jeg kan finde om helbredende musik og give jer min mening om det. Indtil da kan jeg anbefale musikken som jeg bruger til meditation.

Jeg vil også prøve at finde nogle svar til disse spørgsmål:
1. Kan musik virkelig være helbredende?
2. Hvordan virker musikterapi og virker det for alle?
3. Kan man bruge alt slags musik eller er der noget musik, der er bedre?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar