tirsdag den 26. juli 2011

Helbredende musik del 2

I mit sidste indlæg om helbredende musik var der 3 spørgsmål jeg ville finde svar på, så jeg har undersøgt det og her er svarene:

1. Kan musik virkelig være helbredende?
Svar: Ja det kan det, men der er selvfølgelig begrænsninger, så musikken bør ikke bruges som et alternativ til lægebehandling, men derimod som et supplement. Som behandling mod kræft er der beviser på at, musik terapi kan hjælpe kræftpatientere med at bekæmpe kræften og blive stærkere psykisk.
Der hvor man har set størst virkning er hos patienter med stress, led- og muskelsmerter og ved forhøjet blodtryk.

2. Hvordan virker musikterapi og virker det for alle?
Svar: Musik virker fordi det går ind og beroliger, så man kan slappe af og bedre koncentrere sig om at blive rask. Musikterapi påvirker alle mennesker, men da folk er forskellige så reagerer man ikke nødvendigvis ens på musikken. Det er noget jeg kan relatere til selv, da der er en sang hvor jeg begynder at græde hver gang jeg hører den. Den gør bare noget ved mig og det er en helt utrolig følelse.

3. Virker alt musik?
Svar: Ikke alt musik virker, da det skal være noget roligt musik og rytmen skal være ens igennem hele sangen da det ellers kan virke modsat. Eksperterne har fundet ud af at musikken man skal bruge helst skal have en rytme på ca. 60 slag i minuttet - ligesom en gennemsnits puls og der må heller ikke være for mange udsving.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar