torsdag den 25. juli 2013

Frugt projekt del 3

Frugt frugt frugt

Så er det tid til en ny opdatering i mit frugtprojekt.

Blåbær

Hvad kan jeg dog sige om de kære blåbær. Personligt har det aldrig været nogle af mine favoritfrugter, men jeg elsker, at de er så sprængfyldte med antioxidanter.
Jeg kan godt lide der er lidt sødme i dem - men jeg er jo også vild med søde frugter. Jeg bruger mine blåbær oftest i smoothies eller som drys på min yoghurt.
Jeg har oplevet et par gange at de er blevet lidt for overmodne, så hvis du køber blåbær så prøv at spis dem inden for få dage.


Æbler

Jeg elsker at man kan få så mange forskellige slags æbler og som er så forskellige både i smag og i konsistens. Jeg kan personligt bedst lide Pink Lady æblerne, da jeg synes de er mest saftige, men samtidig også søde.
Spis gerne æblerne med skralden på efter at have skyllet det, da mange af de gode ting sidder i skallen - og det er jo det, det hele handler om - så meget god næring, som muligt.
Jeg vil helt klart anbefale de økølogiske æbler, for jeg kom en dag til at købe nogle, der var sprøjtede og de lå i køleskabet i evigheder uden at ændre sig, hverken farve eller lugt og det blev altså lidt skræmmende, så jeg endte med at smide dem ud.

 Paraguayos

Hold nu op, hvor er de lækre. Jeg kunne nemt leve af dem det meste af sommeren. Mhmmmmm.
De er vildt søde og saftige ferskner, som bare ryger ned efter første bid. Eneste ulempe er at de er så saftige, at man bliver ret våd, så man skal lige huske servietten.
Disse lækre ferskner kan helt klart anbefales, bare vent med at spis dem til de er lidt bløde når du trykker på dem, for ellers smager de ikke ret godt synes jeg.
Jeg har set dem i næsten alle butikker, men de er desværre også ofte udsolgt, så hvis man som mig også elsker dem eller bare gerne vil prøve en rigtig lækker frugt, så skal man være tidligt ude i sit lokale supermarked.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar