fredag den 12. juli 2013

Projekt frugt del 2

Frugt Frugt Frugt

Så fik jeg prøvet tre nye frugter. Denne gang var det i melonernes verden.

Vandmelon

Den store dejlige bowlingkugle frugt, som nemt kan erstatte alle sommerens drikke. Den store dejlige vandmelon er sød, saftig og forfriskende. Personligt elsker jeg vandmelon, så længe de er rigtig søde, saftige og har den let genkendelige dybe røde farve, så kan jeg spise eller drikke den anytime. Jeg synes dog at det her i Danmark kan være svært at finde en rigtig god vandmelon. De kan ikke rigtigt blive søde nok, men det er vel nok pga. vejret og den danske kolde sommer.
Hvis du går og leder efter en vandmelon så gå efter den der er lidt mørkegrønnere end de andre og prøv også at dufte til den - jo sødere den dufter, jo bedre. Selvfølgelig kommer det an på hvornår du skal spise frugten, så hvis du har planer om at have den liggende lidt så kan du roligt købe en, som måske ikke er helt moden endnu.


Cantaloupe melon

Cantaloupe melonen er nok en af mine favoritter. Dens sødme og intense smag er næsten unik. Personligt synes jeg også det er en af de frugter, som man næsten ikke kan købe forkert i Danmark. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet at købe en cantaloupe melon i Danmark, som var dårlig. Når jeg er ude efter en cantaloupe melon går jeg efter skallen og duften. Om skallen er hård eller blød og hvilken farve den har - det kan være lidt svært engang i mellem, men så må man bare gå efter sit instinkt. Jeg lugter også til melonen og som alle andre frugter, vil jeg her personligt gerne have den skal dufte så sødt som muligt.
Jeg kan helt klart anbefale denne melon.


Spansk melon


Den spanske melon prøvede jeg for første gang i denne sommerferie og jeg må sige, at jeg blev gladeligt overrasket. Jeg havde forventet den var lid, som honning melonen ud fra dens udseende indvendigt - honningmelonen vil jeg skrive om senere. Men den spanske melon var sød som en cantaloupe melon, dog lidt fastere i konsistensen, men særdeles god.
Melonen bliver på engelsk også kaldt Christmas Melon, angiveligt fordi den kan holde sig helt til jul - det har jeg dog ikke afprøvet endnu.
Jeg kendte den som sagt ikke, men gik efter den der havde den dybeste grønne farve og lugtede sødest og jeg tror det gav pote.

 Til jer der heller ikke har prøvet den endnu så kan den varmt anbefales især hvis man godt kan lide søde frugter. Jeg købte min i Kvickly, men jeg tror man kan få den i alle store supermarkeder eller frugt og grønthandlere, som også har andre udlandske frugter.

En ny favorit herhjemme!

Jeg vil i starten af næste uge prøve at komme med de næste tre frugter, hvor en af dem vil være honningmelonen. Hvis I kender andre meloner end de fire nævnte, må i meget gerne skrive en kommentar, så jeg kan få dem med i mit frugtprojekt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar