mandag den 12. august 2013

Frugt projekt

De tropiske frugter: Dragon Fruit

Denne dragefrugt har jeg altid været meget fascineret over, da dens udseende jo er helt ud over det sædvanlige - efter min mening. Jeg fandt den i den samme bydel, hvor jeg fandt durianen - Vesterbros China town ved hovedbanegården.
Dens udseende, som I også kan se på billedet, er jo ikke noget man ser hver dag. Jeg synes især forskellen fra skallen og kødet er ret fantastisk. Flot lyserød uden på og prikket zebra farvet indenvendigt. Det er da ikke noget der kan sammenlignes!

Smagen:

Jeg synes at konsistensen og smagen minder meget om en helt normal honningmelon, bare med en tydeligere smag af kernerne. Dette lyder generende og måske lidt ulækkert, men for mig lagde jeg knap nok mærke tii dem. Hvis man skal sammenligne den med en melon, så er den ikke ligeså kraftig i smagen eller ligeså saftig, men den har ved første smag en dejlig sødme, som så desværre forsvinder lidt mens man tygger frugten.
Jeg tror denne frugt er god sammen med andre frugter eller i en ret, men for sig selv finder jeg den lidt for kedelig, så jeg vil prøve at finde en god kombination med andre frugter, men det kommer senere.

Her først nogle billeder af den flotte frugt.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar