søndag den 23. marts 2014

Detox og Cravings

Hvad jeg gør for at kæmpe mod cravings og detox!

Så blev det dag 3 på juice fasten og personligt begynder jeg, at savne følelsen af noget varmt at spise, men udover det har jeg det fantastisk.

Her er min 10 tips til hvordan du kan kæmpe imod dine cravings og detox symptomerne

 1. Smid alt ud, som du ikke skal spise i din juiceperiode - eller stil dem et køligt sted hvor du ikke kommer lige foreløbig. 
Grunden til, at du vil dette er for at hjælpe dig selv, for hvad man har i ens køleskab eller skabe bliver som regl spist og desværre som regel når man er svagest. Så skil dig af med det, mens du er stærk.

 2. Be prepared. Hvis du ved du skal ud en dag, så tag en lækker juice med og tag ekstra med, for hellere få for meget juice end at få cravings midt i en svær situation og sætte dig i en situation hvor du kommer til at spise noget usundt. 
Frisk juice kan sagtens holde sig i op til 72 timer, men selvfølgelig er en helt ny frisk presset juice bedst. FullyRaw Kristina " Prepare to fail or plan to fail "

 3. Gå en tur. spil wii. Lav noget aktivt som kan sætte din krop igang og få dine tanker væk fra de cravings.
Motion er vigtigt og personligt råder jeg til 1 times fysisk aktivitet om dagen. Om det er at købe ind, løbe en tur eller hvad er sådan set ikke så vigtigt, men det at få rørt kroppen hver dag er.

 4. Drik din aftensmad juice tidligt. Helst senest kl. 18. Dette giver din krop tid til at fordøje og genopbygge inden næste dag. Desuden giver du også dig selv mere tid til fx, at få vasket op og gøre klar til næste dag inden du bliver meget træt.

 5. Læs eller se inspirende bøger og videoer om andre der har gennemgået en juicefaste/ vandfaste. Personligt nyder jeg, at se filmen " Fat, sick and nearly dead " hver gang jeg er på en juicefaste, samt "Dan the mans" youtube videoer. Af bøger kan jeg anbefale " Skinny Bitch. "

 6. Hør din ynglings musik og dans eller bare sid og fordyb dig ind i musikken. Personligt gør jeg begge dele. Hvad der nu føles bedst på det tidspunkt. Men en lille skør dans kan få alle i godt humør uanset hvor umusikalsk man er.

 7. Skriv dagbog eller logbog over dine fremskridt, følelser, vægt eller ting der var svært lige den ene dag.
Dette kan hjælpe dig med, at give et realistisk overblik over hvor godt du faktisk har klaret det, for som regel er de største kritiker en selv. Så husk på alle dine fremskidt og nyd turen. Et positivt "mindset" kan flytte bjerge.

 8. Drik masser af vand. De fleste vil nok opleve hovedpine ligesom mig selv og mit råd til det er. Drik masser af vand, ikke begynd at tage hovedpine piller eller ting som det. Dette er din krop, som udrenser sig og så kæmper du kun imod det hvis du giver den flere giftstoffer, som smertestillende. 

 9. Hver kærlig mod dig selv. Giv dig selv en massage eller en anden form for spa tur. Massage er virkelig godt for kroppen og kan faktisk hjælpe dig med udrensningen. Bare husk, at drikke et stort glas vand bagefter.

 10. Hver stærk og tro på dig selv. Vi kan alle fejle og hvis det skulle ske for dig, så opgiv ikke. se fremad og kæmp videre, det er jo ikke enden på det hele. Du kan gøre det.

Ved dette blev et langt blogindlæg, men håber I kan bruge mine personlige tips. De hjælper i hvert fald mig. Fortsat god søndag og tillykke med dag 3 :)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar